2012-11-18 @ 20:47:40
Embedded in: Time To Change

Chapter 2 - Party

' Vad sa Justin till dig? '' Sa Becca med en nyfiken blick.
'' Alltså du kommer aldrig tro mig, men Justin bjöd mig på fest hos David ikväll''
'' Skämtar du med mig? '' Sa Becca som hon hört fel vad jag nyss sa.
 
Jag förklarade för henne ännu en gång, och efter någon timme satt jag och Becca hemma hos mig och rotade runt i min gaderob efter något vi kunde ha på oss ikväll. Mobilen plingade till var från Kyle. 
 
'' Ses vi ikväll hos David? //Kyle''

kunde inte låta bli och få ett leende på läpparna.
 

Volymen blev allt högre och högre, snart stod jag och Becca alldeles utanför dörren. Vi klev in i det smockfulla
huset av fulla tonåringar. Vi var på fest det var länge sen jag hade varit på en sån här typisk fest där alla blir fulla och ligger med allt och alla. Har bara hänt att jag varit på fest ett par få gånger då jag aldrig druckigt mer än 2 shots och ett munbloss från en cigg. 
 
'' Jag är törstig, vi går och kollar om det finns någon dricka'' Sa Becca och drog ut mig ut till husets kök, där det stog burkar, flaskor och muggar precis överallt. Va ganska säker på att allt här inte bara innehöll alkohol. 
'' Ska du ha? '' Sa becca och räckte fram en öppnad ciderburk till mig. 
Jag var påväg att säga nej, tills jag såg Kyle komma in i köket, jag tog snabbt emot burken. 
 
'' Hej, cassie! dricker du? ' Sa kyle och kom fram till mig och Becca som stod och lutade oss lite mot köksbänken.
'' Jo det händer väl '' Sa jag och tog en klunk utav cidern, upptäckte ganska fort att det inte bara var cider i burken men vad kunde hända liksom? alla andra drack ju. 
'' Vänta här, jag hämtar två shots! '' Sa Kyle och log lite, medans han gick bort till köksbordet och blandade något försökte snegla lite på vad det var men såg inte direkt vad han hällde i det lilla glaset. 
'' Vänta här, jag går bort till Nicole ett tag bara, kommer snart '' Sa Becca och drog iväg in mot vardagsrummet.
'' Men...'' Hann inte säga så mycket mer förens hon var borta, och Kyle tillbaka med två shots i varsin hand. 
Jag log lite och tog emot glaset, vi svepte dom samtidigt, ännu en gång brännde det till i halsen på mig. Men döljde det. Det var då jag märkte att David, Liam, Ryan & Justin stod i andra änden av rummet, Justin tittade inponerat på mig. Dom var på väg mot vårat håll. 
 
'' Det var som fan! '' Sa Justin och blinkade lite mot mig. David gick fram till kyle och hälsade sådär som killar gör ni vet. Justn hade ställt sig brevid mig medans Ryan&Liam va påväg ut ur altandörren. 
Sneglade lite på Kyle och David dom värkade känna varandra sedan innan. 
 
Justin sträckte sig över bänken och tog tag i två flaskor öl. 
'' Skaru ha? '' Sa Justin och räckte fram en ölflaska. Kände att jag inte hade något val så tog emot flaskan och tog några klunkar. Det var riktigt vidrigt men jag drack motvilligt upp det som fanns kvar i ölflaskan. Ställde ifrån mig flaskan på bänken vi stod lutade mot ännu en gång såg Justin inponerad ut. 
'' Jävlar Baker, det trodde jag verkligen inte om dig! '' Sa Justin och flinade. 
'' Det är mycket du inte vet om mig'' Sa jag och log med ett falskt leénde. Gick mot tvrummet ihop om att hitta Becca igen. Efter en timmes letande efter Becca insåg jag att jag aldrig skulle hitta henne, men fortsatte ändå min Jakt på Becca, kom ingen vart. Gick in på närmaste toalett, tittade mig lite i speglen och frågade mig själv '' Vad fan håller jag på med? '' Jag som aldrig vågat röra en flaska vodka. Gnuggade mig lite i ögonen satte upp håret i en lös tofs och gick ut igen, Slog upp dörren på någon, bakom dörren stog Kyle. Dröjde ju inte lång tid innan jag la mina armar runt hans hals och kysste honom, kunde inte motstå han var så jävla vacker. 
Jag insåg först inte vad jag gjort förens det var över, men jag ångrade gjorde jag iallfall inte. 
 
Tumblr_m8y75kzdte1r52dv7o1_500_large

 Ganska kort kapitel den här gången, men det hände ju en del saker iallfall, så vad tyckte ni? 
Kommentera.
 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeeeeer :D

2012-11-18 @ 22:18:33

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0